HON ÄR HÄR :´D! <3

HEJ!<3
Nu så har min dröm ponny kommit!
Anna kom hit med henne och tog med sig Iddy till tävlingen som sällskap åt Allis häst :]
Hon är super söt!
Hon och Ostara går tillsammans å det piper om dom (a)
Men det går rätt så bra :]
Några bilder på nya stjärnar <3
Ostara fick ett utfall mot henne med hon sprinegr bara mot henne men hon vågar inte göra något xD
Snart åker jag ner till tävlingen och gör iårdning världens bästa Iddy!:D<3
Nu blir det frukost sen så ska jag gå ut och titta på min sötnos<3

Imorgon tävling och en ny häst ! :D <3

Heeej!:D
Nu så är jag super taggad!
Imorgon så blir det hopptävling med Iddy och att få hem nya stjärnan<3
Anna tar med henne till tävlingen och så tar vi med henne hem, längtar värkligen. Jag kan inte förstå att hon är min snart <3  Tack Anna <3
Vi for till Lantmännen och där var det 30 % och sen halva priset på det, så det var typ 80% kan man säga. Det var massor av saker, men alla täcken i rätt storlek till nya var slut, fanns bara i strl 123 :[ Skulle ah behöft 135, med det var slut tyvär :[ Men jag fick med mej ett skit snyggt träns för 294kr istället för 849, i märket Hansbo. Så det var ett riktigt kap:D <3 Så nu har hon ett helt nytt fint tränns :D
Sen så köpte vi något medel som tar bort kiss lukt ;] Och lite kaninmat å nån matta och havre;]
På tävlingen så blir det LA imorgon och på söndag blir det lag klassen som går på LC+5 och efter det blir det en LA till :] Behöver fortfarande 2 till nollor i LA för att kvala medelsvår. Så jag får hoppas på dom i Vännäs. Har inte några planer för MSVB änn, skulle bara kunna vara kul att ha kvalat iaf :] <3
Aja, nu så ska jag gå och hämta tbx hästarna från betet :]
Det kommer blir nån bild på nya hästen och tränset imorgon, så håll utskik om ni vill se:]<3

Jag måste drömma <3

Ååå jag måste värkligen drömma.
Jag fattar det fortfarande inte, jag har inte fått in det i mitt huvud.
Du är min nu, jag trodde aldrig att du skulle kunna bli min. Det är helt fantastiskt<3
Tack Anna å Mamma<3

Jag trodde inte det var sant när Anna sa att hon var min. Jag trodde att dom skojja med mej. Ååå jag fattar det inte, hur det gick till. Jag är typ chockad.
Imorgon blir hon värkligen min<3 Jag... Jag måste drömma.

Hej då säger den absolut den lyckligaste männiksan på jorden <3

Sjuk :[

Host host...
Idag så hat jag lite feber och värdens huvve värk. Så de är inte så kul. :[
aja.

Jag har inte hunnit blogga så mycket pga skolan, kursen, och hästarna. I måndags och tisdag var det skola/kurs och sedan hem att rida kl 9 på kvällen... så jag hade inte så mycket tid över. :[

Men igår var det hoppträning och Anna har tagit hem en ny pudding, den var sjukt fin och bara 5 år! jag blev kär. <3
det gick super bra att hoppträna Iddy, hoppade nåttt hinder på 110 ungefär enstaka. Och hon flög något sjukt över, hon hoppade jätte långt ifrån. Duktig flicka säger jag bara:] Längtar inte tills vi ska sälja älsklingen, men man växer ju, och jag är nästan redan för lång för henne :[

Men vi får se hur det blir med allting. <3
Hej då, ha en bra skoldag :]

Snabbis <3

Hejsisvejjsii<3
det blir en snabb bloggning idag. (a)

Förlåt för dålig uppdatering, men det ahr varit fullt upp :]
Det ska det bli endring på ;]

Aja nu så blire sova sen skola... :[
Längtar inte precis... Har ducshat (stavning) nyss så jag är blööt :]

Aja nu så måste jag hoppa ner i sängen ;]

Hej dåå<3

Snart Vindeln! <3

Snart äre Vindeln :D
Ska bara käka, borts hästen och packa klart allt så ska vi åka;]
Kom ganska nyss hem från affären. Jag köpte någon mikromat, risifrutti, äpple och en bullpåse :]

Jag kommer inte blogga något imorgon, eftersom jag kommer hem ganska sent och då ska jag rida Ostara och packa upp allt. Elr vi ser, jag bloggar om jag årkar;)

Aja nu är de mat som gäller innan vindeln;)



Tummen upp för bullar (a) :]

Hämta tbx Iddy :]

Hejsan :)

Ska aldeles snart gå och hämta tbx Iddy från beteshagen så hon inte blir fetare änn vad hon redan är, för nu har hon gått där i 2 h :]

Det vart ingen bloggand igår för att jag var med Maja h :D Vi hade sjukt kul så jag glömde att blogga, vi gjorde mest roliga videos men så så masade vi oss ut och red. Vi skrittade i 50 minuter så det var riktigt bra ;)
Sen så skulle Maja höra med sin mamma om hon fick bli medryttare på Iddy, för hon sa att dom letade en medryttarhäst och då sa jag att vi leter medryttare så då skulle det vara toppen om Maja blev medryttare på henne:D

Idag blir det hoppträning! Ska bli super kul, och efter den så ska jag och Iddy stanna kvar på klubben och sova där. Ska sova med Tove och Alli. För på torsdag ska jag gå någon kurs så att jag kan ta grönt kort. Det var ett jätte lånt pass på torsdag sa mamma (typ 4-5 timmar) Drygt... Men man måste ju, om man vill tävla;]
Jag tror det kommer bli jätte kul att sova i stallet, det var ett tag sedan;P

Men nu måste jag gå och hämta min tjocka ponny :] (a)



Imorrn MAJA!<3

Hejsan! :D
Det arh varit sjukt dålig uppdatering men jag skyller det på pappa som har tagit med den bärbara på jobbet och jag gillar inte den stationära (som jag är vid nu) + att jag har typ alla bilder på bärbara. -.-
Aja...

Imorgon blir det Maja som kommer hit! ska bli sjukt kul! Vi ska flumma, rida... ja typ sånt:D
Har inte så mycket att skriva.

Här är en bild från LA :]



Och en från LB ;]



Ha det bra, ska nog gå till sängen. Kommer nog endå ta typ 1 timme att somna... och ska upp ganksa tidigt för att flytta hästarna ner til betet. :]
Ha det bra <3


Tävlings dagen är slut...<3

Hejsii!
Idag var det ju tävling på Surf och det har gått skit bra! Är jätte nöjd över klasserna. <3 Älskade Iddy <3

LB
Var den första klassen som vi hoppade och den gick super bra, är jätte nöjd över den rundan. Hon känndes jätte bra och hon var PIGG:D<3 Så vi slutade som 3:a och det är jag jätte nöjd över. Vi kom även 4:a i MH cupen. Så det känns kul:] Men man fick inga hederspris/Plakett i LB elr LA... Så det var lite trist. Det är de jag tycker vindeln är bra med, man brukar på segertecka i LC ibland och vi ahr typ alltid roliga hederspris:D

LA
I LA var hon lite trött då hon gick LB innan och det var varmt. Men jag är endå sjukt nöjd över La rundan. :D Hon rev första hindret men det var för att jag störde henne i munnen, hon river när man tar i henne över hindret. Så jag tog lite i henne så då rev hon första, men resten gick as bra. Lite trött dock... Hon travhoppade ett hinder! Wow och hon klarade det, det kändes helt sjukt, jag trodde inte hon skulle hoppa men hon hoppar allt man styr mot :]<3
Ävän där slutade vi som 3:a och det kändes jätte kul!<3
Vindeln blev 2:a (Alexandra Leong) 3:a (jag) 4:a (Mathilda Lyxell) Så det blev många vindeln placerade i LA bland C-ponnysar! Vindeln är bäst!<3

Ska ta och sova nu, det blir att stiga upp tidigt imorgon (diggas inte) :] Men man måste ju komma iväg ;D <3
Det är helt klart värt det <3

Iddy är bäst, älskar dej <3<3

Vad ska man ha? :s

Idag har jag inte gjort så mycket. Jag har mest kollat på hästanonser och hästutrustning. Hittade några riktigt läkra stor hästar som man vill ha (a)

Hittade inget speciellt bland utrustningen heller, jag skulle vela ha ett nytt tävlingsätt. :] Men fösrt blir det att samla till nya ridstövlar, elr en ny hjälm... För min hjälm som jag har nu är inte så snygg... Ramlade av Iddy så skärmen veks upp och den har vita skrap märken på sig... :[ Så jag vet inte riktigt vad jag ska köpa först. Båda sakerna kostar runt 5000 också... Stövlarna går ungefär på 5000 och hjälmen på ca 5500. Så vi får se. Det kanske endå blir en hjälm först, då jag endå gillar min MH shapps fortfarande. ;] Men jag har ganksa långt kvar att samla. Har bara 3500 just nu... ;[
Och så har jag inte riktigt bestämt mig vilka stövlar jag ska ha, det står mellan dom här <3


1:

2:


Elr ska man ta dom vanliga tretorn som alla har? Jag vill endå sticka ut lite. Inte ha det som alla andra? Elr vad tycker ni? :]

3:

4:



Vad tycker ni vore snyggt?
Tänk att det ska passa en GPA hjälm som jag ska köpa sen  :]


Jag tycker dom är sjukt snygga! Jag ska värkligen försöka sattsa på en sådan snygg hjälm! :D


Komentera gärna vad ni tycker ! :D <3

Trött trött och ännu mer trött...

Idag vaknade man kl 7 och gick för att flytta hästarna till beteshagen. Sjukt trött är jag nu iaf en halv timme efter. Men när jag kom ner med alla till hagen fick fölet något ryck och började kuta runt i hagen och bock och stegra jätte mycket! Han var så söt, han såg jätte glad :D Han stegrade inte lite högt utan så han nästan stegrade över, han såg faktiskt stor ut när han stegrade (a) Han brukar vara så liten och nätt. Nu såg han stor ut, elr stor och stor. Hahaha :D

Idag så blire att plocka krus bär. JIPPHII! elr nää... HAHAH, aa men mamma bad mej plocka krus bär, vet inte vad hon ska ha det till men det blir nog bra endå :] Efter man plockat krus bär ska jag nog rida. Det blir skritt på Iddy och Ostara. så det går ganksa fort... skulle säga att jag har hunnit skrita båda på ungefär 1-2 h :] Eftersom båda ska skritta i ungefär 1 h lite mindre kanske, unge fär 45-60min. Så jag får bestämma hur det blir och känns ;]

Nu så blir det att masa sej ner i sängen igen såå...
Sov gott (a) haha :]

Hejsan:]

Hejsan allihopa <3

Idag så har det varit väldigt chill. Eftersom som hästarna vilade idag :]
Jag har städat hela transporten och bytt spån inför tävlingen. Den blev riktigt snyggt tycker jag, ser typ ut som ny (a)
Vi taggar värkligen inför SURF tävlingen, och det känns riktigt bra inför tävlingen. Eftersom det gick super bra på hoppträningen, hoppade en bana på LA som gick jätte bra. Vi ahde ban träning på tävlings hindrerna (som är lite tittigare) Men det gick jätte bra. Men hon är ju inte tittig precis så det spelar ingen roll direkt. :D
Länk till filmen om någon skulle vela se: http://www.youtube.com/watch?v=c9uhB_x0jII

Tävling börjar nu på fredag men jag ska tävla lördagen och söndagen. :]
På lördan blir det LB som är Moutin Horse cup finalen, ligger inte så bra till men endå, alltid kul att tävla :] Efter den blir det en LA, och dom som det går bäst för i den LA:an tar dom ut til Div 1 laget. Hoppas lite, men jag vill endå inte ha någon press. Och sen sa dom att dom skulle toppa laget så det blir nog dom från elit laget som får hoppa laget. :] Eftersom jag inte har hoppat så många LA:er. Har startat 3 stycken, och har en nolla. Så jag ska sattsa på två till för då ahr vi kvalat MSVB :D

På Lördagen blir det bara LA, den LA laget går i. Men jag tävlar individuell (stavning)
Om jag nollar båda LA:erna så har jag kvalat MSVB, så det blir mitt mål. Att nolla båda LA:erna :] Känns som ett bra mål för mej och Iddy :)


Mamma fotade även oss med transporten och med sponsor kläderna/hästsakerna. vår sponsor ville ha en bild på oss och transporten tsm. Hippo K9 som säljer örter som är väldigt bra för hästen dom har allt i örtväg tyo (a) Så dit borde ni kolla om ni är intresserade av örter. Vi har massor av örter där i från, och man känner att hästen har förändrats på ett posetift sätt ;]
Här är en bild



:] Ha det bra så länge <3


Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0