Munsboro Hairy Mary

Bröstan satt super bra på henne, hon var så snygg såå..<3
Inte bästa kvalla på bilderna, men men.. :]

Lördag

Igår tänkte jag och mamma rida men  vi upptäckte att Iddy hade tappar en framsko så hon fick vila igår. Hoppas att hovslagaren kan komma idag så hon kan få mortion. Men vi vet inte ännu, han kanske kommer jätte sent också. Så vi får se hur de blir med de.
Ska rida Mary idag, hade tänk fara över lite bommar och så, tänkte tvinga mamma ta kort också. Jag har tänkt att inviga bröstan idag också! Tror hon kommer vara galet snygg i den. Bilder kommer att komma upp IDAG, om allt blir som jag ahr tänkt :D
Men ska nog ut och mocka nu å sen rida tror jag. Vi får se. :]
Ska försöka slänga ihop en header också, bloggen ser så sjukt trååkig ut..

Hv polo <3

Förlåt för att jag inte bloggat på jätte länge men har helt enkelt inte hunnit. Har varit så mycket med hästarna, å så.. ;/
Ska försöka bli bättre :)
.
Hopptränade Mary igår, gick super bra! Vi hoppade en bana på 1m och hon hoppar med så mycke kraft elr vad man ska säga. Man tror värkligen inte att hon hoppar så som hon gör när man ser henne skritta runt som en stor lurvboll. Vi måste värkligen klippa henne så hon blir sport ponnyy :D Är så himla taggad på att klippa henne!
.
Testade bootsen på henne å dom var sjuukt för små så då vart man inte så glad. Får hoppas på att dom passar när hon är rakad. Men tror inte det, dom var inte ens nära på att nå ihop ens.. :[
Så ni får vara berädda på att dom kanske ska säljas så aa..
.
Tror du man blev lite glad idag då? Gissa vad som fanns i ett paket som vi hämtade ut på coop? JO, BRÖSTAN!
Jag tror jag dog, vet ni hur snygg den va? Å den var perfekt färg och allt! :D Är så himla glad !
.
Titta och njut.
Tränset och bröstan var ungefär samma färg så de var toppen :D
KÄRLEK<3 ahahha (a)

Smörja träns

Idag har jag smört lite träns och så :) tycker de är ganska kul när det blir så snyggt.
Idag får vi en ny medryttare, hon ska nog rida på Tyara fast vi får se vem det blir :) Vill inte ha så många på Iddy då vi ska sattsa på henne! Vill rida henne själv för att ha koll på henne och så :)
Men vi får se vem hon passar best ihop med, hon heter Ines och var 16 år tror jag. Jag tror de blir bra.
Men kan nog blogga sen efter jag ridit och så.
.
Ang Ruff, fick en fråga om han var outbildad när vi fick han.
svar på komentar: Han var utbildad men inte i hoppningen, han hade inte hoppas så högt och hade inte så bra teknik men den blev bättre och bättre:) Han var fin i dressyren när vi fick honom, men han var helt klart väl utbildad. Men inte i hoppningen, det var däför vi tog han för att utbilda han i hoppningen så att priset steg och för att jag ville ha något att jobba med :) och så fick vi 10% av de han soldes för så det känndes kul :)

Ruff :)

Tänkte svara på en kometar jag fick :)
.
Vem vare som köpte Ruff? :) (va heter hon?)
Har hon nån blogg? Gillade honom så de vore kul å fortsätta följa honom... :)

Svara gärna i ett inlägg :D
.
Vi tog hem honom för att ägaren ville sälja honom och vi skulle hjälpa dom. Så jag utbildade honom bättre inom hoppningen, han var riktig speciell lill pojken. Saknar han ! Han var så sjukt duktig och ville alltid göra sitt bästa. Vi hann hoppa upp till 120 på enstaka hinder och banor på 100-110. Men då så bestämde dom sig för att sälja honom och då så köpte en ridskola honom. (Det passade endå ganksa bra, han älskade att bli ompysslad och hoppa pch bli riden). Det avr en liten ridskola så det känndes bra. Dom hade bara 10 hästar elr något sånt. Jag tror ahn trivs bra idag och så.. :)
Hoppas det va ett någorlunda bra svar på din fråga :)
Finns några filmer på han på youtube ;)

Tyara, Iddy, Mary = trött..

Hej!
Har ridit alla idag, de var rätt så jobbigt med huvudvärk och jag frös fast jag ahde typ 100 tröjor och jackor på mej.. så de var inte de mysigatse. Iddy var super fin när jag red henne, hon gick jätte fint i skritt/trav men lite sådär i galoppen. Hon var jätte pigg som var bra! Taggar värkligen tävlingarna med henne, vill starta hen MSV innan vi säljer henne. Det skulle vara så kul!
Marya var som vanligt, red inte henne så hårt. Hon var mjuk och fin, som hon alltid är ;)
Tyara känns så himla stel.. Och så tappar hon bakdelen ibland så vi får se hur det blir med allt.. :/
.
.
.
Iddy fick testa bootsen och tränset, hon var super snygg i dom sakerna:D (vi har inte misshandlat henne, utan hon har kliat sig mot boxen, de är därför hon är röd i anskitet) hehe :)

Dumma mobil..

Blev ingen bild på henne idag då min mobil var så sämt.. Får ta med kameran ut på en gång och fota henne med tränset! Har planerat i helgen att göra henne fin å fota henne. Vi får se om det blir av elr inte. Men hon ska iaf fotas med tränset någon dag!
Hon passade jätte bra i det, hon var super snygg. Hon var mycket finare i brunt änn svart läder. :D ska beställa HV polo bröstan! den är brun så det blir toppen! har bara svarta saker till hen utom tränset då.. :) men måste hitta några bra tyglar. Har ett par bruna men dom är så mörka. För tränset är så rödbrunt och lite ljusare. :) så skulle behöva ha ett par tyglar i samma färg :D <3
Red i tränset, hon var super mjuk och bra. Så det känns bra med de tränset. Hon var så avslappnad runt nacken. För det ska ju inte trycka på nerverna å så. Inte så jätte stor men endå lite, så det kändes kul :)<3

Dyón the difference

NU HAR TRÄNSET KOMMIT! :´)
Det var så sjuukt fint, jag typ dog när jag såg det.. Mary kommer bli så himla fin i tränset. Ska ut och testa det på henne nu, lägger ut bilder på henne sen senare när jag ridit och så :]
Visst är de snyggt? :o Mary kommer vara såå snygg :D
Lägger ut bild på henne senare :]

Bootsen är här :D

Igår kom bootsen i brevlådan! Trodde vi skulle hämta ut dom men tydligen inte, de var ju bra :D
Ska testa dom på MAry nät vi rakat henne, för annars kommer dom att vara för små med allt lurv på henne ben. Köpte L till henne då hon är kraftigare (speciellt hennes ben) men dom kommer bli så fina när vi rakat dom å med snygga boots på :D
Tränset lär komma imorgon och jag och mamma ska beställa bröstan, så jag är jättte lycklig just nu! har typ allt jag kan tänka mig till Mary. Hon kommer bli så galet snygg!
.
Bästa kvallan också, jag vet.. Men nu får ni iaf se dom såå :]]

Ska man köpa elr inte?

Hej!
såg att de var REA på min dröm brösta! galet snygg kostar ca 600 på rean, vill värkligen ha den. Har ju bytt till brun utrustning nu å så. Men är de värt att köpa den? ;/ Vill värkligen..
Är den inte galet snygg? :o

trött

Sitter i soffan och är jätte trött, steg upp tidigt och tog ut hästarna mockade fyllde på hö och vatten red och så. Har nu ont i huvudet och är väldigt trött.. :[
Mary var super pigg och tittig, hon blev rädd för ingenting bara för att få springa. Busiii! :D kollade på bilder när hon kom och såg att hon hade jätte smala å fina ben! Måste värkligen raka henne så hon ser sportig ut igen. Det måste iaf ske innan hippo tävlingen. :] Ska beställa nån liten rakmaskin som man kan ta vid öronen och sådär. Tror den är bra till benen och kostar bara 199 så det känns värt :]
Tror hon kommer bli jätte snygg när hon är rakad och snygg:D måste värkligen lägga innan och efter bilder, ska bli super kul :D längtar efter tränset mer änn något annat också! måste bara hitta en brun brösta nu.. har ju bara svart utrustning. såå ;/ aja nått lär man hitta på 1 månad ;]
AAA benen! smala :D

Morgon pigg? inte jag..

Mamma och jag kom överens om att jag skulle ta ut hästarna.. Jiihppii, elr nää.
Men bara man stigit upp och kommit ut ät de faktiskt riktigt mysigt att vara där i stallet med dom. Det är så himla gulligt när man tänder lampan och dom blinkar sådära när det blir ljust när de är kolsvart. Det är så himla gulligt tycker jag iaf, ahha :] Efter jag tagit ut dom får jag se om jag går och lägger mig igen elr om jag stannar uppe. Beror på hur trött jag är.
Men ser film nu så tror jag kommer i säng lite senare så jag kanske går å lägger mej sen då ;d

Utrustning säljes!

Säljer detta saker!
Snyggt rött schabrak strl ponny-full passar allt! Bra skick, (se bild) 100 kr
Blått fleece täcke strl 125. Bra skick, nån fläck. tvättas innan det skickas. 100kr
brunt scharbak strl ponny, använt Max 2 gånger! super snyggt! nypris 200-300kr mitt pris 100kr!
Knights bett, 10,5 elr 11,5  nypris runt 400kr mitt pris 100 kr
blå benskydd 4 st. strl S/ponny nypris 350  mitt pris 100kr!
svarta boots 2 st, strl S/ponny. 50 kr
dom 4 benskydden för 50 kr, strl S/ponny!
baksydd strl S/ponny. märke Pro. 50 kr. Bra skick!
brunt fleece täcke strl 125, 50 kr ! är med hals och bra skick!
strl S/ponny hallonröda. Bra skick, använda ca 5-10 gånger. 50 kr !
Intresserad mejla [email protected]

Köpa?

Lägger ut massor av utrustning på Hastnet snart, ska länka ifall nån är intresserad. Är schabrak, boots, benskydd, märkes magplatta med ludd å lite sånt. snygga täcken mm ;]

Målen 2012

Sitter i soffan med lill sturmpan. Hon ligger och sover, sötisen<3
Red idag med mamma, super kul att ah sällskap och kunna se sin häst. Har ju inte sätt nån rida Mary riktigt. Så de var super kul, insåg värkligen hur fin hon är! :D hon har så sjukt fint steg och allt. Fattar inte att hon är min riktigt änn, hon är så fin. <3 Det känns så overkligt :´]
här är en bild från en tävling på Surf, gick rätt så bra. Ett pet dock men jag var jätte nöjd :]
Det känns så himla bra just nu med henne. När vi tränade för Lena Kamensy så gick det jätte bra. Jag ska lägga upp filmer på träningen. Lena sa hon värkligen blivit starkare bak, och jag känne rockså det nu när jag tänker på det. Hon sa att jag had egjort ett jätte bra jobb med henne sen förra träningen. Det är så himla kul att höra att de man gör är bra. Mary arh blivit så stark och kvick, så nu när hon komme nära så siver hon inte och det är så kul att känna att hon ahr utväcklats! :´D Man tror värkligen inte att hon är 5, fast hon fyller 6 i maj. så man kan säga att hon är 6 :]
Har satt upp mål för oss/henne.
Munsboro Hairy Mary
- Hon ska bli starkare
- Hon ska få bättre kondition
- Starta LA
- Kvala till ungponny Agria cuppen
Det är de jag skulle vela åsta komma med henne år 2012.
Vi ska försöka kvalla till ungponny cuppen på SM platsen. Man behöver 3 felfria LA:er för att ha kvalat. Så det känns som att det är ett rimlit mål att sträva efter. Tror värkligen vi kan komma dit om vi vill! :]
Och till Iddy

Idyllens O´hara
- Hon ska bygga mer muskler
- Hålla sig smal
- Konditionen ska upp
- Nolla den sista LA så vi kan starta MVSB
- Starta MSVB
Det skulle jag vela hinna innan vi hittar en bra köpare. Ja vi ska sälja henne.. :[ Min lilla älskling. Men vi har inte bråttom med att sälja henne så vi väntar på rätt köpare. Vi ska lägga ut en anons på Hastnet när tävlingarna börjar. Taggar värkligen tävlingarna med henne!
.
De är våra mål 2012 med mina hästar och mig.

Rida bus ponnyn

Idag ska jag rida lillskutten Tyara. Hon kommer vara super busig, ska rida henne i jupsnön idag. Hon brukar hoppa över snövallarna och så. Det är alltid kul att rida henne eftersom hon är så pigg och full i bus. :D Hoppas att jag håller mig kvar iaf.. En gång bockade hon av mig, men då hade hon vilar i 1 månad men. Man vet aldrig vad hon hittar på.. ;)
Här hoppar vi över en liten snövall :D
Lille töölis <3
Vi tog dom till ängen så dom fick busa av sig, han bockade å rejsade. sen så smet han tillbaka till stallet. Lill araben! :]

Längtar..

Nu så har jag vaknat och get hästarna mat och så. Det blåser riktigt kalt här, inte precis det jag hade hoppats på.. Ska mocka, rida, fylla på med vatten, lägga in hö och lite så efter jag ätit. Rida ska bli kul men de andra, njaa.. Fast mocka är ganska kul ibland (då jag tycker om att göra fint till dom) :)
Hade inte så mycke att säga då det inte har hänt något speciellt. Men mitt träns är iaf skickar, dom skickade de igår så jag längtar värkligen till det kommer! :D

Det är på väg!

Fick värkligen lust att börja blogga igen, känns roligt när allt börjar komma igång och så ;]
Har beställt mitt dröm träns så det kommer nog på måndag, läängtar! Mary kommer vara så sjukt snygg i den, har ju bestämt mig att byta utrustninf till brun. iaf till Mary, sen får vi se med Iddy. Har ju en svart sadel som sitter toppen. så vi får se om jag får rida med svart sadel och brunt träns.. Inte de snyggaste men men..
Beställde även ett par blå boots till Mary, hon brukar stå på sig själv ibland och så. Så jag tyckte det var bäst att beställa ett par. Dom ska tydligen vara jätte bra, hoppas de då dom inte var så billiga som boots kan vara. aja, de kommer nog vara värt de ;)

 

 

Dyón The Difference - 3500kr
Så detta träns har jag beställt, hittade de dock begagnat för ett bättre pris, är ruskigt dyrt nytt. Fick det för 1500, så det känndes helt okej.
Den ska iaf göra häste mer avspänd då inget trycker på närverna bakom öronen, för nackstycken är längre bak. Det var bra för hästar som typ kastade mycke med huvudet och så. Mary gör inte de men tyckte om funktionen bra och så. Sen så är inte sido styckerna nära ögat och stör som det ofta kan bli, tycker sidostyckerna är jätte nära ögat på vissa träns och så vill jag iaf inte ha. Sen var det bra käkrem som var bra å så.
Tycker det är riktigt snygg iaf, först tyckte jag inte det men desto mer jag tittade desto mej började jag gilla den, och tillslut så älskar jag den! :D
professionals choice boots - 346
Tycker det är riktigt snygga! Ska vara super bra vad jag har hört!
ska nog blogga imorn också ;)


RSS 2.0